GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

לטוס עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז

איך הופכים את הפרעת הקשב והריכוז ליתרון? ריכזנו לכם כמה טיפים לטיסה עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, וגם סיפור השראה על ילד עם ADHD שזכה לטיסה שלא ישכח לעולם.

הארי בן ה-9 טס בחופשת האביב עם הוריו לפורטו ריקו. תוכלו לדמיין את החששות של הוריו לפני הטיסה. לטוס עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז זה לא דבר פשוט. ישיבה במושב שעות רבות בזמן הטיסה תוך שמירה על שקט ונימוס היא אתגר לכל ילד ובמיוחד לילד שסובל מהפרעת קשב וריכוז כמו הארי.

כבר בשלב העלייה למטוס, הארי התחיל לשאול את הדיילים שאלה אחר שאלה. הדיילים שהבינו עם מי יש להם עסק, שאלו את הארי אם הוא מוכן להצטרף לצוות הדיילים ולהיות "דייל של כבוד" בטיסה. הארי היה מאושר. הוא עזר לחלק חטיפים ומשקאות, הלך שוב ושוב לאורך המעבר עם שקית זבל ואסף מהנוסעים את הכוסות הריקות והפסולת שלהם. הוא אפילו הודיע ברמקול על הנחיתה. 

 

תכנון טיול

בקושי היה להארי זמן לשבת במושב. במקום שהארי יצטרך לשבת שעות ולהעסיק את עצמו לבדו, במקום שיגערו בו או ינזפו בו על התנהגותו, צוות המטוס הצליח להפוך את החוויה. הארי עבד עם הדיילים כדייל מן המניין, זכה להערכה מצד הנוסעים ולחוויה שלא ישכח לעולם.

כשפוגשים צוות נהדר ויצירתי, זה יכול לעשות את כל ההבדל. אך למקרה שילדיכם לא יצטרף לצוות הדיילים… הנה כמה טיפים שיוכלו להקל על מהלך הטיסה.

טיול לויאנטם עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז – בטיחות

דבר ראשון יש לחשוב על ההיבט הבטיחותי בשדה התעופה. ילדים עם ADHD נוטים להיות אימפולסיביים. מכיוון ששדה התעופה עמוס ומלא בדברים חדשים לילד, אם ילדיכם קטן, אפשר לצייד אותו עם תווית שמכילה את מספר הטלפון שלכם, למקרה שילך לאיבוד.

מעורבות של הילד

ככל שהילד ירגיש מעורב יותר בהכנות ובמתרחש, כך ההתמודדות תהיה לו קלה יותר. אפשר להדפיס לילדים את הצ'ק ליסט המקסים לילדים של אל על. הצ'ק ליסט מצויר כקומיקס ומחולק לפי גילאים שונים. כשחלק ממלאכת ההתארגנות תוטל על הילד הוא ירגיש יותר מעורב ואחראי.

אטרקציה בטיסה בדרך לויאטנם

תמיד אפשר לבדוק עם הדיילת אפשרות לביקור בתא הטייס.

משחקים ואביזרים לטיסה בדרך לטיול בויאטנם 

הלבישו את הילדים בביגוד נוח לטיסה. במקרה של ילדים קטנים אפשר להביא את החפץ האהוב עליהם כמו בובה או שמיכה כדי להשרות עליהם הרגשת ביטחון ומוכרות. אייפד עם סרטים ותוכניות אהובות יכול להקל מאוד על ילדיכם. הביאו משחקים לטיסה. ככל שהטיסה ארוכה יותר יש צורך במשחקים רבים יותר. הביאו משחקים שלא תופסים הרבה מקום בתיק, ושלא מכילים חלקים קטנים שיכולים ליפול ולהיאבד. אפשר להכין הפתעות קטנות לילד (בשקלים בודדים במקס סטוק) ולהביא לו אותן ברגעים שאתם רואים שקשה לו. אם יש לכם כמה ילדים, חושב להקפיד לקנות לכל ילד את אותו הדבר. טיסה היא לא זמן טוב לסצנות קנאה וויכוחים בין אחים.


הטיול לויאטנם כבר בפתח ?  טיסה נעימה!

 

לחצו כאן לעוד כתבות עם המון טיפים, המלצות, אטרקציות ותוכניות טיול למשפחות המטיילות בעולם. גו איסט מתמחה ב טיול לויאטנם ובהוצאת ויזה לויאטנם במהירות ובמחירים נוחים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד