GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

טיול לתאילנד עם ילד – משפחת גלעד

"אין ספק שזו הייתה חוויה משפחתית מדהימה. כל-כך כיף לראות את ההתפתחות של נועם במהלך הטיול הזה ואת התגובות שלו לאנשים שהוא פוגש, לטעמים חדשים, לנופים וחוויות".

משפחת גלעד:

מעיין (31) ורועי (33) ונועם (1.5) מפרדס חנה-כרכור. תמיד חלמנו לטייל בתאילנד ביחד כמשפחה והשנה הגיעה הזדמנות שהחלטנו לנצל ולבקר בגן העדן הזה. אפשרי לטייל בתאילנד עם בן 1.5.

הכנות לטיסה

הזמנו את הטיסה חודש וחצי לפני המועד וזה נתן לנו מספיק זמן למחקר ולהכנות. חיסונים לנו המבוגרים ידענו שאין צורך לעשות, אבל לנועם רצינו לברר ליתר ביטחון. קבענו פגישה במרפאת מטיילים, דבר שהתברר כמיותר מאוד מכיוון שזה מגיל שנתיים ומעלה. מספיק לוודא שכל החיסונים ניתנו בזמן בהתאם לגיל וזה מספיק. מה שכן, קבענו תור לרופא המשפחה והתייעצנו איתו על תיק תרופות שהוא הרכיב ביחד איתנו – מה שבטוח. רוב ההכנות שלנו היו בבחינת "איך לעזאזל טסים עם תינוק למקום כזה?" כבר טסנו עם נועם כשהיה בן 5 חודשים לאיטליה, אבל עכשיו זה שונה לגמרי. טיסה של 11 שעות, נועם כבר בעל דעות (מוצקות ואיתנות), פעיל ומתרוצץ, וזו תאילנד. על כל פינוקיה והפתעותיה, מבחינת נסיעות, תזונה, מזג אויר ועוד משתנים שהיו יכולים להלחיץ הורים צעירים. חקרנו את האזורים, את האטרקציות בתאילנד והחלטנו שהכי רלוונטי עבורנו הם האיים קוסמוי וקופנגן. אלו איים מתוירים, נגישים, קסומים, חיים את התיירות וכן, גם יש בהם בתי חולים טובים.  בנוסף, במסגרת ההכנות, פתחנו רשימה משותפת של רועי ושלי וכל פעם שמישהו מאיתנו חשב על משהו שצריך לקחת, הוספנו לרשימה. אני מודה שהדבר שהכי העסיק אותנו היה הטיסה הארוכה מאוד עם ילד קטן ומאוד פעיל…. תאילנד עם בן 1.5

טיסה ארוכה לתאילנד עם בן שנה וחצי

מבחינת הזמנת הכרטיסים (ישירה לבנגקוק עם אל על), נועם לא זכאי למושב אך גם לא לעריסה (עד גיל 9 חודשים). הוא אמור לשבת עלינו במהלך כל הטיסה. לכן, לאחר התייעצות וטיפ מסוכנת הנסיעות שלנו, הזמנו מושב אחד ליד החלון ואחד במעבר. קיווינו שלא יושיבו אף אחד בינינו ככה שיהיה מקום לנועם – וכך היה! מה גם שהדיילות מאוד עוזרות בנושא זה ומעדיפות שהנוסעים (ובעיקר התינוקות) ישבו בנוח. בנוסף, הזמנו מראש כרית מתנפחת (או בשמה השני – "המצאת המאה") שממשיכה את המושב במטוס ויוצרת מיטה של ממש עבור התינוק. זה היה גאוני! נועם ישן בנוח כמעט כל הטיסה ובשעות שהיה ער, היה לו משטח פעילות נוח לשחק. עוד דבר שעזר מאוד בטיסה להעסיק את נועם בשעות הערות היה לקנות משחקים קטנים וזולים באחת מחנויות הסטוק. בחרנו משחקים שלא מתפרקים להרבה חלקים ויכולים להתפזר. עצם החוויה של פתיחת האריזה החדשה, הסקרנות והגילוי של משחק חדש, עשו את העבודה פעם אחר פעם. בוודאי שגם היה טאבלט עם סרטונים ושירים שנועם אוהב במיוחד. הטיסה לבנגקוק עברה חלק ומשם עלינו על טיסת המשך לאי קוסמוי המופלא.

מלון מומלץ בקוסומוי

החלטנו לקחת מלון באזור כפר הדייגים השקט שהתאים לנו יותר בתור משפחה שמחפשת חופשה קצת יותר רגועה. המלון שלקחנו נקרא בופוט ריזורט ולדעתי זה המלון שעשה לנו את הטיול! מושלם! היחס, הירידה לפרטים הקטנים ביותר, החדרים המפנקים, היחס לילדים – פשוט מושלם! שהינו במלון הקסום הזה 4 לילות. טיול לתאילנד

טיול לתאילנד  – ספיד בואט לקופנגן

משם המשכנו בספיד בואט לקופנגן למלון הנקרא בורי ראסה. ההחלטה לקחת ספיד בואט (בניגוד למעבורת רגילה) הייתה פשוט החלטה מעולה בעיקר עם תינוק. חסכנו כך חצי יום. באו לאסוף אותנו מהמלון והסירה הורידה אותנו (עם שרשראות על החוף) ישר בחוף של המלון. מאוד ממליצה על האזור של המלון הזה, יש בו רחוב קטנטנן ומקסים עם חנויות משפחתיות ומסעדות מקומיות מקסימות. שהינו שם 3 לילות ומשם חזרנו לקוסמוי ולקחנו טיסה לבנגקוק.

בנגקוק

החלטנו שאנחנו רוצים לחוות את בנגקוק ולקחנו 2 לילות במלון סנטרה במיקום מרכזי על מנת שנהיה במרחק הליכה מהכול ולא נהיה תלויים במוניות ופקקים עם ילד. אני אוהבת את בנגקוק. מאוד. אבל עם ילד היא קשה. עודף הגירויים ברחוב, בקניונים ובכל מקום בעצם, הפיח וזיהום האויר, מזג האויר הלח והעובדה שנועם לא יכול להסתובב לבדו אלא רק בעגלה או במנשא – כל אלה היו לא פשוטים בייחוד לאחר חזרה מהאיים השלווים. מה שכן היה נחמד מאוד הוא האקווריום הנקרא sea life – לכל גיל! זהו אקווריום מושקע והיו לנו בו כמה שעות מרתקות. אנחנו מאוד אוהבים לחוות מקומות שאנחנו מגיעים אליהם דרך האוכל וסופרמרקט זה מקום מעולה לשם כך.  בבנגקוק שווה להיכנס לסופר גדול ופשוט…לנסות. חזרנו הביתה עם תבלינים ודברים כך שאנחנו טועמים את תאילנד גם שבוע אחרי… תאילנד עם בן 1.5

התאילנדים אוהבים תינוקות

התאילנדים כל כך אוהבים ילדים ותינוקות, הם מאוד חמים וחייכנים וכמעט שלא היה אחד שלא עצר לקשקש עם נועם. אם זה נהג, מלצרית, עובדי מלון, אנשים ברחוב. זו הייתה ממש חוויה בפני עצמה. טיול לתאילנד

תאילנד עם ילד – יש אתגרים אך גם זיכרונות אדירים!

עד היום הכרתי את תאילנד כחופשת בטן-גב מושלמת. אבל בטיסה עם ילד שכבר מתרוצץ ומחפש עצמאות, צריך להיפרד מהמונח "בטן-גב" ולחשוב על חופשה מסוג אחר. זה היה איזשהו אתגר שהתמודדנו איתו מבחינה תפיסתית ומצאנו את הזמן שלנו ברגעים אחרים. למשל, השתדלנו לשמור על סדר יום לנועם וגם ברחנו משעות השמש הקשות בצהריים ולכן כל צוהריים חזרנו לישון בחדר. בשעה זו אחד מאיתנו יצא למסאז' ובערב אחרי הרדמה של נועם השני יצא למסאז' – זו הפכה להיות מעין רוטינה. או במקרים אחרים אם נועם (שהכתיב את לוח הזמנים כמובן) נרדם מוקדם, הזמנו רום סרוויס או אחד מאיתנו יצא להביא טייק אוואי – אילוצים שבאותו רגע לא היו הכי נוחים, אבל בדיעבד אלו זיכרונות אדירים.

כמה מילים על דברים שחובה שיהיו עם תינוק:

אל-תוש שמתאים לתינוקות – חובה. החיתולים בתאילנד מעולים ואין מה להביא ערמות מהבית. התאילנדים לא הכי חזקים בחטיפים לתינוקות – אז פתי בר, במבה וכו' לרגעי משבר זה מעולה. בנוסף, הטעמים שם קצת אחרים מן הסתם ובשביל הקטנטנים אניני הטעם שווה לקחת משהו מוכר. אצלנו זו הייתה דייסת קוואקר ששימשה אותנו גם במטוס למשל. דרך אגב, בכל מנה שמזמינים לילד מומלץ להגיד שזה לתינוק ואז הם לא מתבלים בחריפות ומבשלים טוב את הביצה. אין ספק שזו הייתה חוויה משפחתית מדהימה. כל-כך כיף לראות את ההתפתחות של נועם במהלך הטיול הזה ואת התגובות שלו לאנשים שהוא פוגש, לטעמים חדשים, לנופים וחוויות. תודה לך תאילנד על כך שאת תמיד מדהימה!   לחצו כאן לעוד כתבות עם המון טיפים, המלצות, אטרקציות ותוכניות טיול למשפחות המטיילות בעולם. גו איסט מתמחה בטיולים לויאטנם ובהוצאת ויזה לויאטנם במהירות ובמחירים נוחים.

טופס בקשה למסלול טיול לתיאלנד- טיול בהתאמה אישית

צוות המומחים שלנו יבנה לכם את תוכנית הטיול המושלמת!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!