GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

סרי לנקה עם ילדים

"הטיול היה הפתעה לכבוד יום הולדת 40 ליוסי. לקחתי סיכון ובחרתי את היעד לבד, כמו כן סגרתי את כל הטיול (טיסות, מלונות, רכב ונהג וכו') בהפתעה. נאלצתי לגלות ליוסי והילדים שטסים לסרי לנקה כשהלכנו למרפאת מטיילים להתחסן..."

יומן המסע של משפחת טלי

מי אתם?

הילה, יוסי, יונתן (5) ותמר (2)

מהיכן:

אלפי מנשה

הקדמה

הטיול היה הפתעה לכבוד יום הולדת 40 ליוסי. לקחתי סיכון ובחרתי את היעד לבד, כמו כן סגרתי את כל הטיול (טיסות, מלונות, רכב ונהג וכו') בהפתעה. נאלצתי לגלות ליוסי שאנחנו טסים לסרי לנקה עם הילדים כשהלכנו למרפאת מטיילים להתחסן…

טיסה

טסנו עם אוקראינה אייר והיינו מרוצים. יש גם אופציה לטוס דרך טורקיה או דרך ירדן.

טיול לסרי לנקה, קולמבו
המלון בקולומבו

על סרי לנקה

התפעלנו מאוד מהמדינה. ציפינו למשהו בסגנון הודו – רחובות מלוכלכים, עניים ברחוב וכו'. לשמחתנו גילינו מדינה מדהימה.
יש שם אנשים פשוטים אבל לא רואים את העוני מתגלגל ברחובות, אפילו בקולומבו מקבצי נדבות לא רודפים אחריך.
האנשים סופר נחמדים, חייכנים ודוברי אנגלית. הרגשנו בטוחים לטייל שם עם הילדים.
סרי לנקה נקייה (אולי לא נקיה כמו שוויץ, אבל בהחלט נקייה), נעימה, ומאוד ידידותית לילדים. זו ארץ שיש בה שילוב מדהים של הרבה טיולים בטבע, ספארי וגם חופים מדהימים.

טיול לסרי לנקה

סרי לנקה עם ילדים – מסלול טיול

קולומבו, מדגרת הצבים ב-Kosgoda, שייט בנהר Madu, לאחר מכן ספארי בשמורת UDAWALAWE הכולל גם ביקור בבית היתומים לפילים.
מפלי rawana, טיול ב-little adams peak. לאחר מכן הגעה ל-ELLA, רכבת ל-nuwara eliya, פארק ויקטוריה וטיול בעיר, ביקור במפעל תה בדרך ל-KANDY, ביקור במקדש דמבולה, HABARANA כולל סיור בכפר עם עגלה רתומה לשור וארוחה כפרית, ספארי ב- minneriya, סלע הסיגרייה, ולסיום בטן גב בחוף ב- passikudah במזרח האי (וחזרה לקולומבו).

טיול לסרי לנקה

סרי לנקה עם ילדים
מדגרת צבי הים

טיול לסרי לנקה

אתרים מומלצים

החוף שאיתו סיימנו את הטיול – Pasikuda במזרח המדינה. היינו בו כשבוע בסוף הטיול. זה חוף שלא הרבה תיירים מגיעים אליו כי הוא מרוחק מקולומבו. זה חוף שקט, אין בו כמעט גלים, אין סצינת מסיבות ופאבים וכו'. לפי מה שקראתי, רוב התיירים שבאים לסרי לנקה ומגיעים למזרח המדינה נוסעים לארוגם ביי ולכן הוא מאוד תיירותי והומה, זהו גם אזור גלישה מפורסם. לעומת זאת, אנחנו בחרנו ללכת לחוף יותר שקט, שאין בו גלים מטורפים ומסיבות. זו הייתה החלטה מעולה.

טיול לסרי לנקה

הטיפוס לסלע הסיגרייה (שנקרא גם "הפלא השמיני") היה חוויה מדהימה. בהתחלה קצת חששנו לטפס עם הבן הגדול שלנו, לא ידענו איך הוא ישרוד את הטיפוס הקשה לפסגה. אבל בסוף הוא טיפס כמו גדול!

סרי לנקה עם ילדים

הילדים גם מאוד נהנו לראות את החיות בספארי. אני ובעלי פחות התלהבנו (כי כבר היינו בעבר בספארי באפריקה , ואין בכלל מה להשוות מבחינת כמות החיות שרואים).

סרי לנקה עם ילדים – מחירים

המחירים הנוחים במזרח מאפשרים להתפנק, דבר שבטיולים אחרים לא יכולנו להרשות לעצמנו למשל להשכיר רכב עם נהג צמוד לכל התקופה, ללון רק במלונות 4-5 כוכבים מפנקים. דוגמא נוספת, נכנסנו לחנות צעצועים ופינקנו את הילדים עם מלא צעצועים לכל הטיול בגרושים.

טיול לסרי לנקה

איך התאמתם את הטיול לילדים?

אנחנו מטיילים הרבה בעולם עם הילדים. כמו תמיד אנחנו משתדלים לעשות שילוב של אטרקציות ומקומות שהם ידידותיים לילדים קטנים, אבל לא לשכוח לעשות גם דברים שמעניינים לנו המבוגרים. למשל, היינו פעמיים בספארי לראות את החיות בטבע, ביקרנו במדגרה של צבי הים, ראינו איך הם מטפלים בצבים ומשחררים אותם לים. כשהייתה לנו נסיעה ארוכה בחרנו לעשות אותה ברכבת במקום ברכב (הנסיעה ברכבת היא חוויה בפני עצמה לילדים). למרות שבסרי לנקה יש נסיעות ארוכות בין מקום למקום, אנחנו בחרנו לא לעשות כמעט נסיעות ארוכות (בגלל גיל הילדים) ופעמים רבות חילקנו את הנסיעה הארוכה ליומיים. לרוב עשינו טיול/אטרקציה אחת ביום: למשל אם עשינו משהו בבוקר עד הצהריים, אז או שעשינו את הנסיעה למקום הבא בצהריים (כשהילדים נרדמנו ברכב) או שחזרנו בצהריים למלון ואת שאר היום בילינו בבריכה המפנקת של המלון. מי שהילדים שלו יותר גדולים יכול להספיק לראות ולבקר ביותר מקומות בשלושה שבועות.

סרי לנקה

אוכל

בכל המלונות היה גם אוכל אסייתי (חריף בדרך כלל), וגם אוכל מערבי טעים לילדים.

טיול עם ילדים במזרח

אנחנו משפחה שמטיילת הרבה. כבר עשינו טיולים לתקופות ארוכות אבל במקומות יותר מערביים. זו הייתה הפעם הראשונה שלנו במזרח.
היו קצת חששות. עברנו חיסונים, והגענו לסרי לנקה עם מלאי של תרופות. גם ההנחיות במרפאה למטייל היו דיי מלחיצות."לאכול רק מבושל, אם אוכלים פירות או ירקות טריים לא לאכול את הקליפה, תמיד לקלף, לשטוף עם סבון, לא לאכול ברחוב". בתחילת הטיול הקפדנו על זה באדיקות במיוחד עם הילדים. בסוף הטיול כבר אכלנו הכול (הילדים התלהבו מהתירס שמכרו בכל פינת רחוב) ולא קרה לנו שום דבר…

סרי לנקה עם ילדים
ביקור במפעל התה

טיפים!

מנשא טוב ­- חובה כשמטיילים במזרח עם ילדים קטנים, להשתדל לא לעשות נסיעות ארוכות, גם אם זה אומר להספיק פחות.

לחצו כאן לעוד כתבות עם המון טיפים, המלצות, אטרקציות ותוכניות טיול למשפחות המטיילות בעולם.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד