GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

מסע בסרילנקה לירח דבש של 21 יום

נגיעה בקולומבו, הבירה התוססת של סרי לנקה, הבריזה הטרופית החמה חיבקה אותנו כשעלינו על האספלט, וסימנה את תחילת ההרפתקה של 21 יום ירח הדבש שלנו. המסע שלנו התגלגל כמו דפים של רומן מסע שחוק, כל פרק חושף את השטיח העשיר של מדינת האי הזו.

התחנה הראשונה שלנו הייתה נגומבו, עיירת חוף הידועה בשווקי הדגים ההומים והחופים השלווים שלה. הארכיטקטורה בהשפעת ההולנדית וכנסיית סנט סבסטיאן המרשימה רמזו על הרבדים ההיסטוריים שמחכים לחשיפה. שוטטנו ברחובות הצרים, מצאנו מסעדה מוזרה על חוף הים המגישה פירות ים טריים – תצוגה מקדימה של התענוגות הקולינריים שחיכו לנו.

מנגומבו, יצאנו למסע ציורי ברכבת אל קנדי, הלב התרבותי של סרי לנקה. הנופים הירוקים השופעים נפרשו מחוץ לחלון שלנו, חושפים מטעי תה והרים מכוסי ערפל. בקנדי, התפעלנו ממקדש השן, אתר קדוש המכיל שריד לשן של בודהה. צליל התופים ומופעי הריקוד המהפנטים של קנדיאן טבלו אותנו בתרבות התוססת של האי.

השארנו את הגבעות מאחור, ירדנו לעיר העתיקה סיגיריה, שם מבצר הסלע האיקוני התנשא בצורה דרמטית אל מול האופק. בטיפוס לפסגה, זכינו בנופים פנורמיים של הנופים שמסביב ושרידי ארמון עתיק. סיפורי המלכים והממלכות כאילו הדהדו באוויר כשחקרנו את הפלאים הארכיאולוגיים למטה.

לאחר מכן המסע שלנו לקח אותנו ללב חיות הבר של סרי לנקה בפארק הלאומי מינרייה. ספארי ג'יפים הפגיש אותנו פנים אל פנים עם פילים מלכותיים, קופים שובבים ומגוון מסנוור של ציפורים. הקשר האינטימי עם הטבע נמשך כשחקרנו בשבילים הערפיליים של הפארק הלאומי הורטון פליינס, ביתו של World's End – צוק צלול המציע נוף עוצר נשימה של מטעי התה שמתחתיו.

כשהגענו לאלה, נשביתנו בקסמה של עיירה הררית קטנה זו. סלע אלה האייקוני זימן לנו טיול מאתגר, והנופים הפנורמיים מפסגתו הותירו אותנו ביראת כבוד. גשר תשע הקשתות, פלא ארכיטקטוני השוכן בצמחייה השופעת, סיפק את הרקע המושלם לשעות אחר הצהריים של פנאי.

בירידה לחוף הדרומי, גילינו את החופים הבתוליים של מיריסה ואונאוואטונה. החולות הזהובים והמים התכולים היו מקלט למנוחה, בעוד שמבצר גאלה הסמוך דיבר על עבר קולוניאלי וחוסן של קהילת חוף.

בלב המשולש התרבותי של סרי לנקה, חקרנו בדמבולה ומקדשי המערות העתיקים שלה המעוטרים בציורי קיר ופסלים מורכבים. העיר Polonnaruwa החזירה אותנו אחורה בזמן כששוטטנו בין חורבותיה השמורים היטב של בירה עתיקה.

קולומבו, היעד הסופי שלנו, הציעה שילוב דינמי של מודרניות ומסורת. שוק פטה ההומה ומקדש גנגראמאיה השליו הציגו את היבטיה המגוונים של העיר. הערבים שלנו היו מלאים בטיולים לאורך Galle Face Green, צפייה בשמש שוקעת באוקיינוס ההודי.

לאורך כל המסע שלנו, המטבח של סרי לנקה היה תענוג תמידי. מקארי לוהט והופרים ועד פינוקים מתוקים כמו קוום וקריבאת, כל מנה סיפרה סיפור על המורשת הקולינרית של האי. חלקנו ארוחות עם המקומיים, למדנו על המסורות והמנהגים שלהם, יצרנו קשרים שחורגים מהשפה.

כש-21 הימים שלנו בסרי לנקה הגיעו לסיומם, הרהרנו בקליידוסקופ של חוויות שהתגלו. האי לא היה רק יעד; זה היה מסע בזמן, תרבות וטבע, שיצר זיכרונות שיישארו לנצח כמו הגלים העדינים שנשקו לחופי החופים היפים שלה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד