GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

מסלול טיול קולינארי בתאילנד

להתענג על תאילנד: משלחת קולינרית מהרמה הצפונית אל החופים הדרומיים

מרק טופ יאם תאילנדי
   Spicy soup with shrimp , Thai food

יצאתי למסע גסטרונומי ברחבי האזורים המגוונים של תאילנד, יצאתי לחקור את השטיח העשיר של טעמים, טכניקות ומסורות שהופכים את המטבח התאילנדי לסנסציה עולמית. מהנופים ההרריים של הצפון ועד לחופים הטרופיים של הדרום, מסע בן חודש זה הבטיח חוויה סוחפת אל לב התרבות הקולינרית התאילנדית.

שבוע 1-2: Northern Highlands – חקר גן העדן הארומטי

צ'אנג מאי:
צ'יאנג מאי, השוכנת בגבעות המוריקות של צפון תאילנד, קיבלה את פניי בניחוח החם של תבלינים ועשבי תיבול. כאן, הקאו סוי האייקוני, מרק אטריות קארי על בסיס קוקוס, גנב את אור הזרקורים. שוק Warorot ההומה הציג סצנת אוכל רחוב תוססת, והציע את Sai Ua (נקניקיות חריפות) ואת Khanom Jeen Nam Ngeow (אטריות אורז במרק עגבניות וחזיר עשיר). בבית הספר לבישול תאילנדי הרבה, שקעתי בטכניקות קולינריות צפוניות, ולמדתי לעצב את המעדנים האזוריים האלה.

פאי:
העיירה המקסימה פאי הציגה אותי עמוק יותר אל הרמות הצפוניות, והכירה לי את הטעמים המובהקים של Khanom Jeen Nam Prik (אטריות אורז מותססות עם משחת צ'ילי חריפה) וסום טום תאי (סלט פפאיה ירוקה). מוקפת בנופים שופעים, פאי הפכה לגן עדן לחקר שווקים מקומיים ולהשתתפות במפגשי בישול מאולתרים עם מקומיים ידידותיים.

אוכל תאיךנדי בשווקים

שבוע 3: Central Plains – שהות קולינרית בבנגקוק

בנגקוק:
הבירה השוקקת, בנגקוק, אותתה עם מגוון מסחרר של אוכל רחוב לאורך כביש יאוואראט בצ'יינה טאון. כאן, הפאד תאי וגואי טיאו קואה גאי (אטריות מוקפצות עם עוף) הפופולריים תמיד תפסו את הבמה. שייט בסירה לאורך נהר צ'או פראיה הוביל אותי לבאנג ראק, שם בית הספר לבישול פילים כחולים סיפק חקר מקיף של המטבח התאילנדי המרכזי. מנות כמו טום יאם גונג וגרין קארי התעוררו לחיים בהדרכת שפים מיומנים.

שוק הצף בתאיךנד

שבוע 4: Southern Shores – אקסטרווגנזה של תבלינים ופירות ים

קראבי:
כשפניתי דרומה לקראבי, הנוף הקולינרי קיבל תפנית פיקנטית עם Gaeng Som Pla (קארי דג חמוץ) ו-Pla Kapong Neung Manao (דג ליים מאודה) ששולטים בחך. שווקים מקומיים כמו מדרחוב קראבי הציעו סעודה חושית עם ניחוח של עשב לימון וגלנגלים נישאים באוויר. בית הספר לבישול תאילנדי Smart Cook, ממוקם על רקע המדהים של צוקי אבן הגיר של קראבי, סיפק חוויות מעשיות כדי לשלוט באמנות המטבח הדרום תאילנדי.

פוקט:
המסע הסתיים באי התוסס של פוקט, שבו הסצנה הקולינרית התהדרה בהתמחויות כמו Mee Hokkien (אטריות מוקפצות בסגנון פוקט) ו-Gaeng Poo Phad Manow (סרטן מוקפץ עם ליים). שווקים מקומיים, כמו Banzaan Fresh Market, הפכו למקלט שלי לתוצרת טרייה ותבלינים נדירים, וסיימו את חקר הטעמים של דרום תאילנד.

מרק טופ יאם תאינדי

:
חקר קולינרי זה בן חודש של תאילנד היה יותר מחגיגה לחושים; זה היה מסע אל נשמתה של אומה דרך המסורות הקולינריות המגוונות והמורכבות שלה. כל אזור פרש פרק ייחודי בסיפורו של המטבח התאילנדי, מעשבי התיבול הארומטיים של הצפון ועד לתרבות אוכל הרחוב השוקקת של המישורים המרכזיים והאקסטרווגנזה של פירות הים החריפים בדרום. סדנאות הבישול לא רק חידדו את כישורי אלא גם העמיקו את הערכתי למשמעות התרבותית הגלומה בכל מנה. כשאני מהרהר באודיסיאה הזו, אני נושא לא רק מתכונים אלא הבנה עמוקה של התשוקה והאומנות המגדירים את התרבות הקולינרית התאילנדית, חוויה שתישאר בחיך ובזיכרונותיי במשך שנים רבות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד