GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

האי פאלאוואן סקירה מקיפה

 מסע מהפנט דרך יצירת המופת של הטבע

כשהמטוס ירד מעל מי האזמרגד המקיפים את פאלאוואן, תחושת יראה שטפה אותנו. ההרפתקה המצופה שלנו בגן העדן הטרופי הזה, שנחשב כ"גבול האחרון" של הפיליפינים, עמדה להתפתח. מחופים בתוליים ועד לשוניות אלמוגים תוססות ותצורות אבן גיר מלכותיות, פלאוואן הבטיח בריחה לחיק היופי הטבעי והעושר התרבותי.

יום 1-3: פוארטו פרינססה – שער לפאלאוואן
המסע שלנו התחיל בפוארטו פרינססה, עיר הבירה של פאלאוואן. פוארטו פרינססה, הידועה במקומיים הידידותיים שלה ובאווירה נינוחה, שימשה כשערנו לפלאי האי.

גֵאוֹגרַפיָה:
Palawan, מחוז אי מוארך בחלק המערבי של הפיליפינים, הוא פלא של מגוון גיאוגרפי. הוא משתרע על פני 450 קילומטרים, מוקף על ידי ים סין הדרומי ממערב וים סולו ממזרח. היבשת, בה שוכנת פוארטו פרינססה, מאופיינת בגבעות מתגלגלות ויערות עבותים.

אטרקציות:
התחנה הראשונה שלנו הייתה הפארק הלאומי של נהר תת-קרקעי פוארטו פרינססה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואחד משבעת פלאי הטבע החדשים. בניווט דרך הנהר התת קרקעי, התפעלנו מתצורות אבן הגיר המורכבות שיצרו נוף סוריאליסטי.

סיור הצפייה בגחליליות נהר Iwahig היה חוויה קסומה. כשהחושך עטף את יער המנגרובים, האירו העצים באלפי גחליליות, ויצרו מחזה טבעי נוצץ.

לינה:
בחרנו באתר הנופש Daluyon Beach and Mountain Resort בסבאנג, אתר נופש ציורי ידידותי לסביבה השוכן בין ההרים לים. המחויבות של אתר הנופש לקיימות, בשילוב עם השירותים היוקרתיים שלו, סיפקו את האיזון המושלם לשהייה בלתי נשכחת.

יום 4-6: אל נידו – פלאי גיר וקפיצות איים
נסיעה ציורית בטנדר לקחה אותנו לאל נידו, גן עדן טרופי המפורסם בתצורות קארסט דרמטיות מאבן גיר ובמים הצלולים. הנופים עוצרי הנשימה של אל נידו הפכו אותו למועדף בקרב מטיילים המחפשים רגיעה והרפתקאות כאחד.

גֵאוֹגרַפיָה:
אל נידו ממוקם בחלק הצפוני של פאלאוואן, והגיאוגרפיה שלו נשלטת על ידי צוקי אבן גיר נישאים, לגונות נסתרות ושוניות אלמוגים תוססות. העיירה עצמה ממוקמת על רקע של צמחייה עבותה ותצורות אבן גיר, היוצרות סצנה מושלמת לגלויה.

אטרקציות:
יצאנו להרפתקה של דילוג על איים, חקרנו את הלגונה הגדולה, הלגונה הקטנה והלגונה הסודית. לכל לגונה היה הקסם הייחודי שלה, עם מי אמרלד מוקפים בצוקי אבן גיר נישאים. האי שימיזו וחוף שבעה קומנדו סיפקו הזדמנויות לשנורקלינג ולהתחממות בשמש על חולות לבנים וטהורים.

החופים התאומים Nacpan ו-Calitang הציגו את יופיו הבלתי נגוע של פאלאוואן, עם רצועות ארוכות של חול אבקתי ומי טורקיז שנמתחים ככל שהעין יכולה לראות.

לינה:
באל נידו, בחרנו באתר הנופש היוקרתי Miniloc Island Resort, השוכן על שפת צוק אבן גיר דרמטי. הבונגלוס מעל המים סיפקו מושב בשורה הראשונה לנופים המדהימים של אל נידו.

יום 7-9: קורון – פלאים שקועים ומסעות איים
טיסה קצרה הביאה אותנו לקורון, גן עדן לחובבי תת ימי וחובבי טבע. השילוב הייחודי של קורון של צוקי אבן גיר נישאים, אגמי טורקיז וספינות טרופות ממלחמת העולם השנייה הפכו אותה ליעד שובה לב.

גֵאוֹגרַפיָה:
קורון היא חלק מקבוצת האיים קלמיאן בצפון פאלאוואן. העיירה ממוקמת על רקע תצורות קארסטיות, והמים שמסביב זרועים באיי גיר.

אטרקציות:
הסיור האולטימטיבי באי קורון לקח אותנו לאגם קיאנגן, המכונה לעתים קרובות האגם הנקי ביותר באסיה. הגוונים התוססים של כחול וירוק מוקפים בנופים שופעים יצרו סביבה סוריאליסטית. לגונת התאומים, אגם ברקודה והפארק הימי Siete Pecados הציעו הזדמנויות נוספות לשנורקלינג ולחקור נופים תת-מימיים ייחודיים.

האי ההיסטורי מלקפויה, עם רצועת החול הארוכה שלו, היה מפלט שליו. המעיין החם של מאקווינט סיפק סיום מרגיע לימינו, השוכן על רקע מנגרובים וצוקים נישאים.

לינה:
בקורון, בחרנו באתר הנופש והספא Two Seasons Coron Island Resort & Spa, מקום מפלט מפואר הממוקם בחצי האי מלרוירוי המדהים. הבונגלוס הפרטיים עם נוף פנורמי של האיים שמסביב הוסיפו נופך של שפע לשהותנו.

יום 10-12: Busuanga – ספארי Calauit ואוצרות נסתרים
המסע שלנו לקח אותנו ל-Busuanga, האי הגדול ביותר בקבוצת Calamian והשער לפארק הספארי Calauit. Busuanga מציעה חוויה שקטה וכפרית יותר בהשוואה למוקדי התיירות ההומים.

גֵאוֹגרַפיָה:
Busuanga מאופיינת בגבעות מתגלגלות, יערות מנגרובים וקו חוף מחוספס. האי פחות מפותח ממוקדי התיירות האחרים של פאלאוואן, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי עבור אלה שמחפשים הרפתקאות מחוץ לשבילים.

אטרקציות:
פארק ספארי קאלאויט, שהוקם בשנת 1976, הוא ביתם של חיות בר אפריקאיות אקזוטיות שחיות בסביבה טרופית. יצאנו לסיור ספארי, פגשנו ג'ירפות, זברות וחיות אחרות על רקע הנופים השופעים של בוסואנגה.

מפלי קונספסיון, החבויים בתוך יערות בוסואנגה, הציעו הפסקה מרעננת. המים הזורמים והבריכה הטבעית סיפקו סביבה שלווה לאחר צהריים נינוח.

לינה:
התארחנו ב-Busuanga Bay Lodge, אתר נופש ברמת חמישה כוכבים השוכן על צלע גבעה המשקיפה על המפרץ. בריכת האינסוף של אתר הנופש והווילות המרווחות היוו מקום מפלט יוקרתי בתוך היופי הטבעי של בוסואנגה.

יום 13-15: טייטאי – צעד אחורה בזמן
המסע שלנו הוביל אותנו לטייטאי, עיירה משופעת בהיסטוריה ומוקפת בנופי נוף. טייטאי הציע הצצה לעבר הקולוניאלי של פאלאוואן, עם מבנים שמורים היטב ומורשת תרבותית עשירה.

גֵאוֹגרַפיָה:
Taytay ממוקם לאורך החוף המזרחי של Palawan, ומשקיף על ים סולו. העיר מוקפת בצוקי אבן גיר, המספקים רקע דרמטי לאתריה ההיסטוריים.

אטרקציות:
חקרנו את בית האבות של סנטה מוניקה, אחוזה שהשתמרה להפליא מהתקופה הספרדית ששימשה כמעונו של ראש העיר הראשון של העיירה. ה-Fuerza de Santa Isabel, מבצר קולוניאלי ספרדי, הציע נוף פנורמי של מפרץ טייטאי והאיים שמסביב.

שייט בסירה לאי דומארן הבתולי אפשר לנו להירגע בחופים מבודדים ולשנרקל בגני האלמוגים התוססים.

לינה:
בטייטאי בחרנו באתר הנופש Flower Island Resort, אתר נופש אקולוגי אקסקלוסיבי על אי פרטי. המחויבות של אתר הנופש לקיימות והווילות מעל המים שלו סיפקו תפאורה אידיליה לשלב האחרון של המסע שלנו בפאלאוואן.

יום 16-18: פורט בארטון – פנינה נסתרת ליד הים
פורט ברטון, כפר חוף מקסים, סימן לנו הבטחות של שלווה ויופי ללא נגיעה. הרחק מההמונים, פנינה נסתרת זו הציעה חוויה נינוחה יותר.

גֵאוֹגרַפיָה:
פורט ברטון שוכן לאורך החוף המערבי של פאלאוואן, מוקף ביערות עבותים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד