GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

האי בוהול – סקירה מקיפה

בוהול בליס: סיפור על שלווה טרופית

כשזוגתי ואני יצאנו למסע לאי גן העדן בוהול, התמלאנו בציפייה לנפלאות שצפו לנו. שוכן במרכז Visayas של הפיליפינים, בוהול ידוע ביופיו הטבעי המדהים, ההיסטוריה העשירה והאירוח החם שלה.

גֵאוֹגרַפיָה:
בוהול הוא מחוז אי קטן יחסית, אך עדיין יש בו אגרוף מבחינת נופים מגוונים. יערות עבותים מכסים את הפנים, ומפנים את מקומם לחופים בתוליים עם חול לבן לאורך קו החוף. גבעות השוקולד האייקוניות, מקבץ של גבעות בצורת חרוט מושלמת, חולשות על הנוף של האי ומהוות עדות לתצורות הגיאולוגיות הייחודיות של בוהול.

הִיסטוֹרִיָה:
התחנה הראשונה שלנו הייתה מקדש ה-Blood Compact בעיר טאגבילאראן, אתר היסטורי המנציח את הסנדוגו (קומפקטי הדם) בין החוקר הספרדי מיגל לופז דה לגאזפי לבין דאטו סיקטונה, ראש מנהיג מקומי. אירוע זה נחשב להסכם הידידות הראשון בין הספרדים לפיליפינים. כנסיית Baclayon, אחת הכנסיות העתיקות ביותר בפיליפינים, ומערת Hinagdanan בת מאות השנים סיפקו גם הצצות להיסטוריה העשירה של בוהול.

לינה:
בחרנו ללון באתר הנופש Amorita Resort, אתר נופש מעולה על צלע גבעה שהציע נופים עוצרי נשימה של ים בוהול. אתר הנופש משלב בצורה חלקה יוקרה מודרנית עם קסם בוהולנו. הווילה שלנו, השוכנת על צלע הגבעה השופעת, סיפקה מקלט פרטי שבו נוכל להירגע אחרי ימים של חיפושים.

אטרקציות:
גבעות השוקולד, פלא גיאולוגי, היו מחזה שכדאי לראות. נסענו למתחם גבעות השוקולד כדי לחזות בנופים הפנורמיים ממרפסת התצפית, שם הגבעות נמתחו ככל שהעין יכולה לראות. הגבעות הירוקות התוססות הפכו חומות שוקולד במהלך העונה היבשה, ויצרו נוף סוריאליסטי.

המסע שלנו המשיך לאזור השימור של Tarsier, שם נתקלנו בפרימאט הקטן בעולם, Tarsier. היצורים פעורי העיניים האלה, עם גודלם הזעיר ותכונותיהם העדינות, היו גולת הכותרת של ההרפתקה שלנו בבוהול.

לשייט שליו בנהר, פנינו לנהר Loboc, נהנים מארוחת צהריים נינוחה על סיפון מסעדה צפה. הנוף השופע על שפת הנהר וקולות הטבע סיפקו רקע שליו לארוחה הטעימה שלנו.

קסמי כפר:
בחקרנו את האזור הכפרי של בוהול, נתקלנו ביער מעשה ידי אדם, קטע של שני קילומטרים של עצי מהגוני נטועים בצפיפות. היער, עם העצים המתנשאים והאווירה הקרירה שלו, היווה תחנה מרעננת במסענו.

בקונסרבטוריון הפרפרים, התפעלנו מהקליידוסקופ של הצבעים כשאינספור פרפרים התנופפו סביבנו. הקונסרבטוריון לא רק הציג את היופי של היצורים העדינים הללו אלא גם הדגיש את החשיבות של מאמצי השימור.

טיול בסירה לקח אותנו לאי Balicasag, מקלט ימי השופע שוניות אלמוגים תוססות וחיים ימיים מגוונים. שנורקלינג במים הצלולים אפשרו לנו לחזות בנפלאות התת מימיות שהייתה לבוהול להציע.

תענוגות מקומיים:
הסצנה הקולינרית של בוהול הותירה חותם בל יימחה על בלוטות הטעם שלנו. התענגנו על מעדנים מקומיים כמו נשיקות הבוטנים המפורסמות, פינוק מתוק העשוי מבוטנים מרוסקים ונוגט, וניסינו את השוקולד המקומי, עדות להיצע החקלאי העשיר של בוהול.

כשההרפתקה שלנו בבוהול הגיעה לסיומה, מצאנו את עצמנו מוקסמים מהתערובת ההרמונית של האי של טבע, היסטוריה ותרבות. מגבעות השוקולד האייקוניות ועד לנהר הלובוק השליו, בוהול כבשה אותנו עם האטרקציות המגוונות והאירוח החם שלו. הזיכרונות שלנו מגן העדן הטרופי הזה ייחרטו לנצח בליבנו, ויצאנו עם הבטחה לחזור לחיבוק המאושר של בוהול.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד